Tην περασμένη εβδομάδα, το ηλεκτρονικό σύστημα μετρήσεων ΜediaInspector, ανακοίνωσε επίσημα τα 100 πιο “πολυπαιγμένα” τραγούδια στα ελληνικά ραδιόφωνα για τη χρονιά που πέρασε. Το chart συντέθηκε αποκλειστικά με βάση τον αριθμό μεταδόσεων των τραγουδιών. Στην εν λόγω λίστα δεν συναντάμε ούτε ένα ροκ κομμάτι.

Ξέραμε πως το ελληνικό ραδιόφωνο έχει πάρει την κατιούσα καιρό τώρα, όμως η φετινή λίστα είναι πλήρης εφήμερων χιτ, μέτριων (εγχώριων και μη) “σταρ” και κομματιών που του χρόνου ούτε καν θα μπορούμε να επαναφέρουμε στη μνήμη μας. Για την ακρίβεια, συναντάμε μόλις 23 ξένα τραγούδια έναντι 77 ελληνικών, έξι φορές τον Ρέμο, τρεις φορές τον Σάκη Ρουβά, την Παπαρίζου και τον Βέρτη, ενώ κατά τα άλλα δεν υπάρχει χώρος στο ελληνικό ραδιόφωνο ούτε καν για το Adventures of Raindance Maggie των RHCP, το οποίο έπιασε θέσεις 20άδας στα περισσότερα αντίστοιχα charts του εξωτερικού.

Η αλήθεια είναι πως αυτό δεν μας προξενεί ιδιαίτερη έκπληξη. Αντίθετα, είμαστε πλήρως συνειδητοποιημένοι σχετικά με το τι παίζουν τα ραδιόφωνα. Ένα ψάξιμο στα fm θα έπειθε και τον πλέον ανυποψίαστο. Πώς γίνεται σε ένα μέσο σαν το ραδιόφωνο που δεν το ακούν τόσο περιορισμένα κοινά, αλλά εκτείνεται σε χρήστες διαφορετικών ηλικιών και καταγωγών να εκπροσωπείται μόνο ένα ουσιαστικά (διευρυμένο) είδος μουσικής; Aπλώς, οι σταθμοί που παίζουν τέτοιου είδους μουσική είναι πάρα πολλοί και για αυτό μονοπωλούν τα radio airplay charts.

Πάντως, η αγάπη μας για το ραδιόφωνο είναι δεδομένη, για αυτό φτιάξαμε τις Μουσικές Ebeerίες, και ανεξάρτητα από τι παίζει η μάζα των σταθμών, πάντα θα υπάρχουν συχνότητες για τα αντίστοιχα γούστα…  και αν δεν υπάρχουν συχνότητες υπάρχουν τα web radio που ως επί το πλείστων είναι ακόμα ελεύθερα γιατί φτιάχνονται από ανθρώπους με μεράκι και όχι από λογιστές διαφημιστικών και δισκογραφικών εταιρειών.